søndag 18. mars 2012

Reiseoppgaven - en foreløpig rapport

Lovte vel en gang for lenge siden at jeg skulle si noe om hvordan det gikk med oppgaven der elevene skulle planlegge en reise til USA.

Fikk noen delte erfaringer derfra, ja. Noen hadde gjort seg flid med å finne reiseruter, beregne forbruk, finne steder å besøke etc. Disse elevene brukte kanskje Google maps e.l. for å finne reiserute. De brukte tid på å finne severdigheter på de forskjellige stedene de kjørte gjennom. Andre elever fant fly til Las Vegas, hotlell i LV, og ble der å gamblet i 2 uker, kanskje med en liten utfart til LA eller Frisco. Tror nok jeg vil legge litt flere føringer neste gang jeg bruker denne oppgava.

Har ellers hørt at det er en del som har brukt den som utgangspunkt for liknende oppgaver, og ingenting er vel bedre enn at den kan komme til nytte.

Nok om dette. Tirsdag skal jeg prøve å få mine kollegaer interesserte i blogg, facebook og twitter. Skal prøve å komme med mine erfaringer ved en senere anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar